Vilac dřevěná hra Hmatej a najdi
Vilac dřevěná hra Hmatej a najdi
Dřevěná didaktická hra „Hmatej a najdi“ obsahuje látkový sáček, 20 kartiček s obrázky a 21 dřevěných dílků a umožňuje různé herní varianty podle věku dítěte. Menší děti mohou jen podle hmatu určovat, který předmět či figurku drží v ruce, starší mohou hrát dvě různé hry na principu lota.
Hra určená dětem od 2 do 6 let rozvíjí smyslové vnímání, poznávání barev, vyjadřovací i pozorovací schopnosti.
Dřevěné hračky Vilac získaly značku francouzské agentury ADEME, jež osvědčuje, že jejich výrobní proces splňuje ekologické standardy – šetří životní prostředí, neznečišťuje půdu, vodu ani vzduch a neplýtvá se při něm energiemi.
Návod:
Hra 1
Dřevěné dílky vložíme do sáčku, kartičky dáme na hromádku. Hráč, který je na řadě, si vezme první kartu z hromádky, sáhne do sáčku a podle hmatu se snaží najít dílek, který je vyobrazený na kartičce. Pokud vytáhne správný dílek, ponechá si kartičku s obrázkem, dílek vrátí do sáčku a ve hře pokračuje další hráč. Vytáhne-li hráč nesprávný dílek, vrátí jej do sáčku a předá kartu dalšímu hráči, který bude opět hledat vyobrazený dílek. Jakmile na hromádce nezbývá žádná karta, hra končí a vítězem se stává hráč, který nasbíral nejvíce kartiček. POZOR! Vytáhne-li hráč ze sáčku dílek ve tvaru bomby, musí všechny své karty vrátit na hromádku.
ÚPRAVY PRAVIDEL PODLE VĚKU
Pro menší děti lze využít následující úpravy pravidel:
1) Zpočátku do sáčku vkládáme menší počet dílků (a na hromádku jen odpovídající kartičky).
2) Děti se mohou při hledání dívat do sáčku.
3) Ponecháme menší počet dílků a kartiček, ale děti už se nemohou dívat do sáčku.
4) Postupně zvyšujeme počet dílků a kartiček.
5) Nakonec hrajeme s plným počtem dílků a kartiček podle standardních pravidel.
Hra 2
Dřevěné dílky vložíme do sáčku a z kartiček vytvoříme pro každého hráče jedno nebo více herních polí (jedno herní pole vznikne složením čtyř karet do kruhu). Pak jeden z hráčů nebo rodič vytáhne ze sáčku jeden dílek a vyvolá jeho název. Hráč, který má ve svých herních polích kartu s obrázkem vyvolaného dílku, se o něj přihlásí a položí dílek na svou kartičku. Vítězem se stává ten, kdo jako první zaplní svá herní pole.